* Z duszą na ramieniu

Strach

"Strach przed zmianą, strach przed samotnością, strach przed oceną innych ludzi. Okazało się, że najczęściej życie, którego pragniemy, znajduje się po drugiej stronie naszego strachu. 
„Gdybym nie bała się samotności, zakończyłabym mój toksyczny związek, zadbała o siebie i miałabym szansę na to, aby poznać kogoś innego. Kogoś, o kim marzę”.
„Gdybym nie bał się, że nie znajdę nigdzie indziej pracy, przestałbym pozwalać mojemu szefowi mnie poniżać”.
„Gdybym nie bała się tego, co pomyślą o mnie inni, przestałabym żyć na pokaz, dzięki czemu pozbyłabym się zadłużeń na kartach kredytowych. Może nawet mogłabym zaoszczędzić trochę pieniędzy”.
„Gdybym nie bał się oceny, sprzedałbym samochód, na który obecnie mnie nie stać”. 
„Gdybym przestała bać się porównań do modelek prezentujących seksowną bieliznę, mogłabym wreszcie kupić taką dla siebie i zrobić niespodziankę mężowi. Mogłabym nawet kochać się z nim przy zapalonym świetle!”. 
„Jestem bardzo otyły. Gdybym przestał zastanawiać się, co pomyślą o mnie ludzie ćwiczący na siłowni, kiedy mnie tam zobaczą, mógłbym do nich dołączyć. Na basen też mógłbym iść”. 
„Gdybym nie bała się odmowy, mogłabym poprosić znajomą o rekomendację w jej zakładzie pracy i miałabym szansę na lepsze wynagrodzenie”. 
„Gdybym się nie bał odmowy, mógłbym zapytać, co muszę zrobić, aby awansować”. 
„Gdybym nie bała się oceny, zaczęłabym pisać blog. Może nawet napisałabym kiedyś książkę”. 
„Gdybym nie bał się porażki, otworzyłbym biznes, o którym od dawna marzę”. 
„Gdybyśmy przestali bać się oceny ze strony naszej rodziny, przestalibyśmy urządzać uroczystości, które przekraczają nasze możliwości finansowe. Nie wyjeżdżalibyśmy na tak drogie wakacje i kupowalibyśmy tańsze prezenty — takie, które nie wpędzają nas w sytuacje, w których jesteśmy na debecie”. 
To tylko niektóre z nadesłanych przez czytelników mojego blogu rzeczy, które mogliby zrobić, gdyby przestali się bać oceny, zmiany lub samotności. Korzyści z wyjścia naprzeciw swojemu strachowi są ogromne!
Z drugiej strony, jak to powiedział Albert Camus:
„Zawsze się znajdzie odpowiednia filozofia do braku odwagi”.
 
Dziś może ci się wydawać, że otaczający cię ludzie odnoszący sukcesy to tacy, którzy niczego się nie boją, nigdy się nie wstydzą i wszystko, co robią, wykonują z naturalnym wdziękiem, pewnością i lekkością. Bardzo często jest odwrotnie!
Wiele razy odczuwają strach, tremę i wahanie. Ostatecznie jednak, jeśli czują, że tylko ona powstrzymuje ich przed zrobieniem tego, czego naprawdę pragną, to z duszą na ramieniu, ale robią to! Właśnie to nazywamy odwagą. Odwaga to działanie pomimo strachu." 
/Kamila Rowińska - Buduj swoje życie odpowiedzialnie i zuchwale/
/więcej przeczytasz tutaj/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz