* Co oznacza świadome życie?



Człowiek świadomy to taki, który wie, że:
- umysł jest wspaniałym narzędziem, który pomaga nam stworzyć życie takie jakiego pragniemy,
- przeszłość minęła, przyszłość jeszcze nie nadeszła, Teraz jest jedyny ważny moment,
- należy żyć uważnie czyli zauważać swoje przeżycia, nastroje, odruchy i zachowania,
- należy zrozumieć "co jest grane" i chcieć dotrzeć do wzorców i przekonań, które podnoszą jakość życia,
- należy zweryfikować to co stare,
- zauważa, koryguje i uczy się na błędach,
- poszukuje i zdobywa nową wiedzę,
- świadomie oddycha,
- świadomie je,
- życie jest największym darem i cieszy się każdą chwilą.

Wyznacz sobie cel, postaw zadanie do wykonania o następującej treści:
1. Myśl pozytywnie, pracuj z afirmacjami, zacznij pisać codziennie swoje cele, podejmij jakąkolwiek praktykę koncentrująca umysł, taką jak np. relaks czy medytacja! 

2. Przestań się zamartwiać tym, co było, i tym, co może się wydarzyć. Bądź obecny tu i teraz! Pomoże ci następująca myśl: "Jestem tutaj, nigdzie się nie spieszę i to, co teraz robię (oddycham, obieram ziemniaki, słucham mojego partnera, bawię się z dziećmi itd.), jest dla mnie najważniejsze".

3. Zmień rytuały życiowe, które prowadzą do rozczarowania, niezadowolenia i depresji. Uwierz, że zmiana jest możliwa i że zależy tylko i wyłącznie od ciebie!

4. Pamiętaj, że to, na czym się koncentrujesz, rozrasta się - skup się na pozytywach i proś o więcej!

5. Zrób listę swoich myśli o sobie, o ludziach, o życiu, o miłości. Jeżeli na tej liście znajdą się negatywne przekonania, to je zmień na pozytywne jak najszybciej! To Ty decydujesz, w jakim świecie chcesz żyć. Oto najszybsza procedura zmiany przekonań: dodaj DO NIEDAWNA i wypowiedz/napisz/pomyśl to przekonanie w czasie przeszłym, np. "Do niedawna bałam się ciemności. Do niedawna uważałam, że nikt mnie nie kocha. Do niedawna nic mi się nie udawało. Do niedawna myślałam, że jestem nic niewarta. Do niedawna ludzie mnie nie rozumieli".

6. Zacznij nazywać błędy lekcjami. Ciesz się, kiedy popełnisz błąd, i wyciągaj odpowiednie wnioski. Przestań siebie krytykować!

7. Zacznij zwracać uwagę i obserwować swój oddech. Pamiętaj, że jakość twojego oddychania odzwierciedla jakość twojego życia. 

8. Pamiętaj, że nie jest ważne, co jesz, lecz to, co MYŚLISZ o tym, co właśnie wkładasz do ust. Jedzenie będzie ci służyło lub szkodziło w zależności od twoich przekonań o nim.


"Wierzę, że jeżeli zaczniesz świadomie oddychać, czuć, mówić, myśleć, działać to twoje życie zmieni się na lepsze, to znacząco podniesiesz jakość swojego życia.
Nie módlcie się o łatwiejsze życie. Módlcie się, abyście byli silniejsi.
To twoje życie! Tylko ty możesz je zmienić! Postanów TERAZ, że ten rok będzie najlepszym rokiem twojego życia. A następny będzie jeszcze lepszy. Zdradzę ci wielką metafizyczną tajemnicę: życie zawsze mówi TAK i dostarcza dokładnie to, o co prosisz... świadomie lub nieświadomie! W jaki sposób wolisz prosić? Decyzja należy do ciebie!!! ŻYCIE JEST WYBOREM. Ty i tylko ty jesteś w tej komfortowej, sprzyjającej sytuacji, w której możesz dokonywać świadomych wyborów w swoim życiu. Twoje wybory zawsze są dla ciebie dobre, bo ty dobrze wiesz, co jest dla ciebie najlepsze.
Słuchaj muzyki, która gra w twoim sercu! To muzyka twojej duszy... Ona zaprowadzi cię prostą drogą tam, dokąd pragniesz dotrzeć. Niechaj PRAGNIENIE będzie twoim przewodnikiem." /Ewa Foley/



Nowa opowieść:

Mam teraz wszystko, czego pragnę. Z łatwością urzeczywistniam marzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz